Verden rundt på tungen

Kære Brug min Baghave 💚

Vi er to venner. Marcus på 22, Mathias på 23. For tre år siden mødte vi hinanden i et fællesskab for folk som ønsker et liv uden stoffer og alkohol. For to et halvt år siden begyndte vi at planlægge en rejse og er nu i færd med at udleve vores drøm: Nemlig en gåtur fra vores hjem i Aalborg, ned igennem Europa for så at fortsætte rejsen videre igennem Afrika til Cape Town i Sydafrika.

De første 13 dage fulgte vi Hærvejen fra Aalborg og 400 kilometer ned igennem Danmark, hvor vi altid vil være dette fantastiske koncept taknemmelig for, at bidrage til at starten på vores tur blev fyldt med varme. Vi har det Danmark fra sin mest åbne, kærlige og gæstfrie side, hvilket vi takker alle jer for.

Siden da har vi vandret 4100 kilometer og er blevet beriget med at opleve, se, udforske alt og møde alle på vores vej i Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig, Spanien og sidder nu som frivillige på en gård som huser 400 herreløse hunde.
Det kan nogle gange være svært, at formidle på skrift hvor meget denne måde at leve på giver os.
Nuet er blevet en følelse, en tilstand som er så dybt integreret i os. Allerede igennem Danmark snakkede vi meget om, hvor fuldstændigt vi har mistet opfattelsen af tiden. Mange aftener har vi siddet efter mange kilometers vandring fuldstændigt udmattede, uden anelse hvor vi skulle sove men vigtigst af alt med en følelse at være lige præcis hvor vi skal være. Vi har sovet i skove, vi er blevet vækket af sprinklere på en fodboldbane, vi har sovet mellem motorveje og lufthavne, vi var nært blevet skyllet op på en strand midt om natten – vi har aldrig drømt os væk fra nogle af disse steder.

Som menneskerne i Danmark overraskede os og berigede os med så mange kærlige stunder og nye venskaber, har resten af Europa mildt sagt fulgt trop.
Forskelligheder fra børnefamilier til regnbuefamilier og en mand som bor i skoven og laver træskulpturer. Forskelligheder fra borgmesteren af det nordlige Holland til fem anarkistiske læger i et kollektiv i Belgien. Kort sagt, så har vi mødt et utal af mennesker, som hver især har mødt os med et åbent hjem, hjerte og som hver især har sat spor i os og vist os hvor smuk denne verden kan være, på så mange forskellige måder.
Vi har nu været afsted i over et halvt år men rejsen er på ingen måder slut endnu.
kærlighed til alle jer med åbne haver, hjem og hjerter.

Følg Marcus og Mathias på deres fantastisk rejse her